راهنمای تکمیل وجه سامانه یکپارچه (ایران خودرو)

اگر شما هم از جمله افرادی باشید که در طرح یکپارچه خرید خودرو شرکت کرده اید. احتمالا با پیامکی مشابه پیام زیر مواجه می شوید. در این پیام از متقاضی خودرو درخواست می شود تا اگر همچنان قصد خرید خودرو را دارد به سایت سامانه یکپارچه مراجعه کرده و مراحل تکمیل وجه را طی کند تا خودروی خود را در موعد مقرر تحویل گیرد.

سامانه یکپارچه خودرو چیست؟

تا قبل از اجرایی شدن سامانه یکپارچه فروش خودرو، فروش محصولات خودرو سازی سایپا و ایران خودرو به این صورت بود که باید در سایت مربوط به هر یک از خودروساز ها ثبت نام میکردید و نام خود را در قرعه کشی ثبت می کردین. بعد از حدود یک هفته بین همه ی شرکت کننده ها قرعه کشی انجام میشد و تعداد محدودی از شرکت کنندگان در قرعه کشی به عنوان برنده اعلام می شود و می توانستند خودروی خود را تهیه بعد از حدود 1 سال و یا 3 ماه با توجه به طرح قرعه کشی دریافت کنند.

اما در سامانه یکپارچه خرید خودرو برای همه افراد ازاد اعلام شد با این شرط که باید شما مبلغ 100 ملیون تومان را در حسابی با عنوان حساب وکالتی خود به مدت یک ماه قفل می کردید تا در لیست قرعه کشی قرار داده شوید. قرعه کشی این سامانه به این صورت بود که به صورت رندوم برای هر شخص موعد تحویل مشخص می شود. موعد تحویل خودرو ها از بهار 1402 تا زمستان 1403 متفاوت بود و با توجه به شانس شما یک زمان برای تحویل خودرو برای شما مشخص می‌شد.

پس از اعلام موعد تحویل مبلغ 100 ملیون قفل شده در حساب شما آزاد می شد و شما می توانستید از پول خود استفاده کنید.

زمان واریز وجه سامانه یکپارچه چه موقع است؟

با نزدیک شدن به موعد تحویل خودرو به شما حدود 6 ماه قبل از آن تاریخ برای شما پیامکی مشابه تصویر مقابل ارسال می شود. در این پیام از شما می خواهد که جهت تکمیل وجه به سایت سامانه یکپارچه خودرو مراجعه کنید.

با سلام، با عنايت به اولويت تعيين شده براي جنابعالي با کد پيگيري00000(بخشنامه 4614) لطفا جهت واريز وجه و انتخاب نمايندگي تا تاريخ 1402/11/09 به سايت فروش اينترنتي بخش ورود کاربر آيتم “واريز وجه سامانه يکپارچه” مراجعه و از طريق کارتهاي بانکي متعلق به خود نسبت به واريز وجه به حساب ايران خودرو از طريق لينک ————– اقدام نماييد. انعقاد قرارداد منوط به واريز شما خواهد بود، چنانچه به هر دليل وجه مذکور واريز نگردد امکان ثبت نام از شما سلب و درخواست شما کان لم يکن خواهد شد. جهت اطلاع از ضوابط فروش به نشاني https://www.ikco.ir/fa/Page.aspx?id=56 مراجعه فرماييد. *ايران خودرو*

اگر این پیام را دریافت کرده اید باید ضرف 10 روز آینده نسبت به تکمیل وجه حساب خود اقدام کنید.

مراحل تکمیل وجه در سامانه یکپارچه خودرو

  • بعد از دریافت این پیام شما باید به سایت ایران خودرو مراجعه کرده.
  • در ابتدا باید هویت سنجی خود را تکمیل کنید.
  • وارد میزکار خود شوید.
  • گزینه هویت سنجی در انتهای صفحه را وارد کنید.
  • به سامانه هدا منتقل می شوید که در اینجا باید اطلاعات مربوط به خود را تکمیل کنید و برای خود حساب جدید بسازید.

بعد از ساخت حساب در سامانه هدا به سایت ایران خودرو برگردید و مابقی مراخل را طی کنید.

  • گزینه “واریز وجه قرعه کشی یا سامانه یکپارچه” را انتخاب کنید.

 

سامانه یکپارچه خودرو

  • در این مرحله باید کد پیگیری که به شماره شما پیامک شده است را واریز کنید.

بعد از وارد کردن کد پیگیری خود وارد صفحه انتخاب رنگ خودرو و مشخصات کارت طلایی آن می شوید.

که بعد از انتخاب این مراجل باید با یکی از کارت های عضو شبکه شتاب اقدام به پرداخت حدود 40 درصد از مبلغ کل خودروی خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.